onsdag 29 juni 2011

Varmt värre...

Ja, sommarvärmen som var veckan innan jag opererades och under tiden jag låg inne och som sedan bestämde sig för att försvinna ett tag är nu tillbaka och det är både härligt och jobbigt!
Härligt för att jag älskar värme och sommar, jobbigt för att jag just nu inte kan njuta av det på samma sätt som jag brukar och jag är så VARM! Sen ska jag försöka röra på mig och göra mina övningar och då blir jag ännu varmare och svettas som en tok! Dricker vatten och saft som aldrig förr och vilar duktigt mellan mina övningar - helst skulle jag vilja ligga ute i trädgården och gräva plus planera nya rabatter men där är jag inte riktigt än... Men jag hoppas att jag innan säsongen är slut ska kunna planera och plantera en stor uppbyggd rabatt med stenblock runtom som mannen byggde åt mig i höstas.
Han byggde två, den ena lyckades jag få nästintill klar innan operationen (allt tog ju sån tid då, så mannen fyllde med jord och sen tog det mig ca 2 mån att plantera blommorna). Nu efter operationen hoppas jag kunna gräva, fylla med jord och plantera blommor snabbt och problemfritt :)

Sen vill jag ju göra ännu fler nya rabatter, är så mycket jag vill göra i trädgården!
Upp på hästryggen vill jag ju också igen så snart som möjligt - men så var det ju det där med att skynda långsamt, hå hå ja ja...

Idag är det 3 veckor sedan jag låg på operationsbordet och det går framåt, mycket framåt! Jag blir bara piggare och piggare och orkar mer och mer samtidigt som jag går mindre och mindre ont så det känns underbart samtidigt som det är jobbigt för jag vill att det ska gå fortare, aldrig är man nöjd :)

1 kommentar:

  1. Kram och allt det bästa till dig, njut av sommarvärmen!Är så glad för din skull att det går framåt och att du blir allt piggare!
    Raina

    SvaraRadera