fredag 26 augusti 2011

Arbetsträning..

Ja, så har då min arbetsträning kickat igång.
Mina första pass var onsdag & torsdag kväll mellan kl 21:00-23:00 inga jättelånga pas, men i alla fall en början :)

Himla roligt att vara tillbaka på jobbet och träffa några av sina arbetskamrater som man inte sett på jättelänge, förhoppningsvis jobbar några fler av dem i nästa vecka då det är dags igen.

Med tanke på den begränsade tiden på jobbet så har jag i stort sett hunnit med rapportering av patienter, gå runt och hälsa/titta till alla patienter och svara på några larm innan det var dags att gå hem.
Det känns av i ryggen, men då främst i ryggmuskulaturen och det är ingenting konstigt, och så länge jag försöker ta mig tid att sätta mig ned och stretcha ryggen med jämna mellanrum så försvinner spändheten/tröttheten i ryggen, men den "drar ihop" sig bra fort när jag står så pass mycket som det ändå blir på den lilla tiden jag är där.

Men det här är ju någonting som kommer ge sig med tiden och ju duktigare jag är på att stretcha, desto fortare kommer det ge med sig, hur som helst är det ingenting som är ohanterbart än så länge.

Fick även en chans igår att se den nya sjukhusbyggnaden som färdigställts då jag varit borta, det var verkligen en helt ny värld! kände mig lite som när jag var student igen, frågade 3 miljoner frågor och eftersom jag inte fått mitt nya kort som låser upp allting (och allting är i princip låst i nya byggnaden) så var jag tvungen att be någon annan låsa upp hela tiden, som sagt, elev :)

Ser nu fram emot nästa vecka då jag ska gå 3 st 2h pass på rad :)

1 kommentar:

  1. Vad kul att du är på gång nu! Håller tummarna att allt går bra, var rädd om dig!

    SvaraRadera