måndag 22 augusti 2011

Cyklat

Igår cyklade jag för första gången på jättemånga år och det var helt fantastiskt!!

Jag susade fram på grusvägarna här hemma och förutom extremt dålig kondition och en sadel ifrån helvetet så gjorde det inte ont! Underbara tider!

En lust att cykla, cykla och cykla infann sig av den enkla anledningen att jag kan utan att kroppen faller isär av smärta!

Nu ska bara ett vadderat överdrag till sadeln från helvetet sys och sedan är det jag som ska cykla!!!

Det är konstigt egentligen att jag, som egentligen aldrig haft nån glädje i att motionera innan ryggen pajade helt plötsligt njuter av att röra på mig. Tidigare tog jag det för givet att jag kunde och då var det väl inget särskilt med det - men under den tiden jag inte kunnat röra mig var det en av de saker jag önskade mig mest!

Sensmoralen?

Njut av allt man har och ta inget, eller ingen för den delen, för given !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar