måndag 30 maj 2011

Har glömt...

..hur det känns att inte ha ont...
låter helt overkligt egentligen, men jag har faktiskt glömt hur det känns att ha en kropp som inte gör ont. Så när jag tänker tanken att jag inom en snar framtid kan vara helt smärtfri så känns det så overkligt! men helt fantastiskt! åh vad jag ska njuta av och ta hand om min smärtfria kropp i framtiden, jag ska springa så mycket på grusvägarna här hemma så att jag kommer nöta ut skorna :)

Och att få börja jobba igen - hoppas att mina gamla arbetskamrater kommer ihåg mig ;) (och att jag kommer ihåg hur jag ska utföra mitt jobb)

Nu är det bara 8 dagar kvar till inläggning på avdelningen kvällen före operation. Min snälla bror skulle ladda iPaden full med filmer och serier åt mig (världens bästa bror!) så att jag har något att roa mig med de stunder jag är vaken och inte befinner mig i morfinkoma.

I morgon ska jag åka och köpa lite roliga sällskapsspel som man kan spela på två personer... just nu har vi bara Alfapet jag och mannen och jag har ganska svårt att koncentrera mig på att komma på ord och stava när det gör så jävla ont i ryggen att det känns som den går i tusen bitar.
I lördags var jag nämligen tvungen att trappa av all min smärtlindring inför operationen, får enbart ta alvedon (vilket känns som sockerpiller för min del) och smärtan blev påtagligt extremt mycket högre :(
Hade tänkt mig köpa spel som "Sänka skepp" (då kan man halvligga och spela) och liknande.

Andra spännande detaljer efter operationen är att jag inte får "svanka" ryggen på bra länge, måste fortsätta med mina strech-övningar samt alltid äta antibiotika inför ett tandläkarbesök i resten av mitt liv.

2 kommentarer:

  1. Kämpa på dotter min! Älskar Dig!

    SvaraRadera
  2. Du kommer få ett helt nytt liv! Kämpa kämpa.... Kraam

    SvaraRadera