tisdag 3 maj 2011

Jordgubbar

Helgen som var så hjälpte min snälla make mig att göra i ordning vårat nya jordgubbsland.
När vi flyttade till huset för 2 år sedan så fanns det ett jordgubbsland, men vi märkte ganska snart att tidigare ägare inte brytt sig om att förnya plantorna som man ska, så inte blev det nå gubbar på plantorna heller!

Men nu så har vi flyttat runt lite i köksträdgården.
Gamla potatislandet har nu blivit jordgubbsland. Hela landet grävdes om, brunnen kogödsel myllades ned, plast breddes ut och sattes fast och efter det snittades det hål i plasten och de nya plantorna åkte ned. Tre olika sorter blev det, en som kommer tidigt, en som remonterar och en gammal välbeprövad sort - så nu hoppas jag på många mumsiga jordgubbar när jag är hemma och är konvalesent :)

Det är mycket annat som jag vill göra och som måste göras i trädgården också, men kroppen vill som vanligt inte samarbeta....frustrationen är hög! men försöker trösta mig med att nästa sommar, ja då är det inget som kan hindra mig!!!!

1 kommentar: