tisdag 17 maj 2011

Postop prover om en vecka...

Om en vecka ska jag och mannen iväg till Spine center för att ta alla mina olika postop prover.
Väl där ska vi även få titta på avdelningen, träffa narkosläkaren och även min ryggdoktor igen för lite mer information inför operationen. Sköterskan jag pratade med i telefon sa att vi ska sätta av några timmar för besöket plus att jag även skulle ha med mig min närmsta anhörig, hon sa att det alltid är bra att vara två som tar in alla information vi kommer få den dagen.
Känns tryggt på något sätt att få se avdelningen innan också, då vet man ju hur det ser ut på förhand och sen får man ju träffa någon eller några ur personalen och det är ju också bra.

Det var väldigt individuellt hur länge man blev kvar på sjukhuset efter operationen, men jag skulle räkna med i alla fall 5 dagar, kunde bli längre och om jag har riktig tur, kortare :)
Jag måste komma ur sängen själv, klara av att sköta toabesök, blivit av med kateder och duscha innan jag får åka hem - det ska jag väl klara av på fem dagar!

Mannen min har tagit ledigt från jobbet i 2 veckor efter det att jag kommer hem från avdelningen, man är tydligen i behov av en hel del stöd i vardagen i början - kommer kännas skönt att ha honom där! måste införskaffa en stadig plastpall också att ställa i duschen och montera upp ett handtag på väggen där, så det inte händer några olyckor.

Har en del annat att fixa också innan op, mest småsaker, som att inhandla ett par sköna byxor med mjuk linning, köpa duschtvål och schampo i småförpackningar, beställa lite böcker osv.
Försökte även få Canal Digital till att låta mig beställa och ha filmkanalerna i bara en månad, men se det gick inte alls, minst ett år måste man binda upp sig på, men jag kunde ju få de två första månaderna gratis...ja, sa jag, men det är ju ganska ointressant ändå, eftersom jag inte vill ha kanalerna i ett år och då kunde jag inte bry mig mindre om att jag får de första två gratis...suck...

Regnar idag, men det behövs, så det ska jag inte gnälla om, kommer växa så det knakar ute i trädgården och det gillas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar