tisdag 24 maj 2011

Det närmar sig!

Ja, med stormsteg!
Idag är det två veckor kvar tills jag blir inlagd på Spine Center inför operationen, och såklart skulle ju rubriken på föregående inlägg hetat PREop inte postop...ja, ibland är det inte lätt :)

Idag var vi så på Spine Center för att ta alla Preop prover, träffa läkare, narkosläkare, sköterskor, forskningsteam, avdelning, röntgen och blodprover - nästan hela dagen gick åt till det!
Hade tid 9:30 på morgonen, började med att träffa dr Svante som pratade och informerade lite mer inför operationen, efter det var det träff med koordinationssköterskan, sedan vidare till narkosläkaren som försökte lugna mina nerver inför sövningen (gick sådär, men jag ska försöka slappna av) men efter lite frågor och mätningar av hals och svalg blev jag i alla fall godkänd för sövning :)
Vidare tillbaka till koordinatorn där jag fick lämna salivprov till studien jag gått med på att delta i, sedan upp till avdelningen för inskrivningssamtal (smart att ta det nu, sparar ju tid senare) och lite genomgång, sedan till forskningsdoktorn som utsatte mig för diverse experiment som relaterar till smärta, b.la fick jag sänka ned armen i ett is bad och sedan mäta på VAS skalan hur ont jag hade i ryggen då armen var i is badet, det var....intressant....sedan bar det av till röntgen där ryggen skulle röntgas då jag låg i olika ställningar, platt på rygg, på rygg med benen uppdragna, på sidan med knäna uppdragna mot magen, på sidan och skjuta rygg, på sidan och svanka och slutligen på sidan med benen helt raka och efter det var det stick i armen och sedan hemfärd...phu...

Världens bästa bror har för övrigt gått med på att låna ut sin iPad till mig när jag ligger på sjukhuset - tack snälla du! så nu har jag lite underhållning då jag är där :)

1 kommentar:

  1. Ååå vad pirrigt! Jag förstår dig så väl! Kommer tillbaka lite till min egen tid innan min hjärtoperation! Det är så mycket förberedelser innan :) Det kommer gå jättebra! Kram

    SvaraRadera