fredag 1 juli 2011

Vilken dag!

Ja, igår var dagen då min kära man skulle gjuta betongplattan till sitt 200 kvm stora garage/verkstad.

Betongen skulle komma prick 7 och innan dess skulle alla medhjälpare komma förbi, och de skulle ju ha kaffe och mackor.

Nu hade jag sådan tur att min svärmor som annars bor i Norrland var här och hälsade på - så hon fixade mackor och kaffe till alla medan jag låg kvar i sängen en stund, runt 7 tiden pallrade jag mig upp med kameran och tog lite kort på arbetet med betongen.

Med hjälp av min svärmor skötte vi sedan markservicen med mat och dryck till arbetarna.
Senare dök min svägerska upp med sina 2 söner, den ena bara en vecka gammal och storebror som är 3 år.

Vi uppehöll oss mest i skuggan i trädgården och hade riktigt trevligt, hade tagit ut en soldyna som jag kunde lägga mig på med jämna mellanrum för att vila lite.

Temperaturen steg stadigt under dagen och vid 14 tiden så hade vi 30 grader varmt i skuggan och hur varmt det var i solen på betongplattan vars bränningsprocess börjat vill jag inte ens tänka på!

När min man och hans medhjälpare äntligen var nöjda med sitt arbete blev det fika och lite krocketspel med Storebror, jag tittade mest på, men mysigt var det och en helt underbar sommarkväll!

Vid middagstid startades grillen och Högrev och Ytterfile som legat i marinad ett dygn grillades upp och serverades med lite färskpotatis från det egna landet och några goda såser, kaffet intogs inne i soffan framför TV:n där det spelades upp "Sommar med Ernst".

Kvällen avslutades med en promenad och en vandring i trädgården där lite överblommade blommor och vissna blad pillades bort - det är underbart att vara i trädgården en ljummen sommarkväll, alla dofter förstärks och ljuset är fantastiskt.

Men vet ni vad som är mest fantastiskt?
Hur bra jag orkade med dagen och hur fantastiskt mycket piggare jag kände mig! Och det syntes sa svägerskan (som sett mig i några olika stadier sen jag kom hem)!

Idag har jag träningsvärk i benen och skinkorna framförallt - jag använder lite andra muskler i kroppen när jag är uppe och går nu med min hållningsregim efter operationen.

Idag är det mulet, men vad gör väl det när man har sol i sinnet :)

1 kommentar:

  1. Vad härligt att läsa att det går åt rätt håll! Såg att ni har besök, då kanske vi ska komma förbi när dom har åkt? Kram!

    SvaraRadera