lördag 9 juli 2011

Sköna sommar...


Varmt, skönt och härligt!
Så gott som varje dag nu i snart en veckas tid har kvicksilvret på min skuggtermometer legat runt 30 grader - vårat hus ligger sedan så placerat att vi nästan jämt har i alla fall en svag liten bris som fläktar skönt, gott om skugga och lummiga små platser att sitta på, så så fort orken finns, skyndar jag mig ut för att sitta och njuta en stund i skuggan.

Jag blir bara piggare och piggare efter operationen och man kan inte annat än se ljust på framtiden. Som det är tänkt just nu ska jag börja arbetsträna några timmar i veckan i augusti, det ska bli jätteroligt! har varit borta från jobbet i snart två år, så det känns ju såklart ganska nervöst också att komma tillbaka, kommer kunskaperna att finnas kvar liksom?
Efter augusti ska sedan arbetstiden sakta trappas upp tills jag åter är uppe i 64% nattarbete. Jag arbetade innan ryggen pajade totalt 80% natt, men mannen och jag har bestämt att det kan räcka med att jag jobbar 64% en tid för att se så att kroppen orkar med.

Längtar annars just nu mycket efter att såret på magen ska läka ihop helt så att jag kan åka iväg och bada lite, det är så härligt att bada varma sommardagar!
En period i mitt liv var jag badkruka, men inte nu längre, det är ljuvligt att bada!

Hoppas ni alla har det härligt - jag gör mitt bästa för att ha det härligt, hela tiden!






1 kommentar:

  1. Jag vet, orutinerat att låsa sig ute! Vad roligt att du blir piggare och piggare! Håller tummarna att du snart kan arbeta igen!

    SvaraRadera