lördag 16 april 2011

Vårväder!

Härligt härligt!
Men ack så frustrerande.... mitt huvud vill så mycket mer än vad kroppen klarar av och frustrationen gnager ända in i själen...
Jag vill kunna göra allt som mitt huvud vill... gräva nya rabatter, rensa ogräs, plantera blommor, förbereda grönsakslandet, städa växthuset, kratta gräsmattan, gödsla allt som ska gödslas, gå en långpromenad, bjuda på en brakmiddag, städa, tvätta, diska, handla... ja listan bara fortsätter... så idag har jag pysslat lite i trädgården, rensat lite gräs ur en rabatt... sen tog det stopp.....

Så nu får jag... ja, stretcha ryggen...

Annars är det mycket tankar och funderingar inför operationen överlag (så det är ganska trångt med tankar i min hjärna just nu som ni förstår) och ju mer jag tänker på själva operationen desto mer stressad blir jag, så då skjuter jag bort det istället och låtsas att jag är ovetande och inte förstår hur stor operationen är, fast det vet jag ju egentligen, inners inne och så bara spinner det vidare...

Så nu ska jag gå och ta en kopp kaffe istället och försöka vara ovetande, sen måste jag vila en liten stund... mina dagar i ett nötskal, gör en grej som tar 1 timme = vila 2 timmar, gör en grej som tar 2 timmar = vila 4 timmar osv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar