onsdag 13 april 2011

Ingen lek...

Nej, det är ingen lek att göra ryggtänj övningar var 15:e minut....
Timern är inställd på telefonen, annars skulle jag aldrig komma ihåg det, det är helt sanslöst hur fort en kvart går!

Så nu känns det som om jag knappt gör annat än ryggstretchar hela dagarna, men ack så viktigt, så pass viktigt att om jag inte har skött övningarna som jag ska så kan operationen bli uppskjuten... är mycket viktigt att jag har avslappnade ryggmuskler vid op dagen.

Eftersom jag gått med min dåliga rygg så pass länge så har mina ryggmuskler dragit ihop sig mer och mer hela tiden och är tydligen nu så korta, så korta och om de inte blivit längre vid op så kommer musklerna att fortsätta tvinga bak ryggen i ett onaturligt läge och det vill vi ju såklart inte :)

Utöver ryggtänjen så ska jag även göra övningar för att stärka magmusklerna då det är tänkt att magmusklerna ska bära upp den större tyngden av min kropp efter operationen. Det gör ont, ont, ont, men jag vet ju att det är för mitt eget bästa.
Konstigt egentligen, övningar som är plågsamma är för mitt eget bästa i slutändan...

Har även börjat sätta upp mål för framtiden, saker jag vill göra när jag är lagad i ryggen.
Eftersom jag har slutat röka (var ett krav för operation) och samtidigt jobbar för att gå ned i vikt (svårt, eftersom jag är mkt begränsad i mina motionsval) så ska jag efter operationen satsa på att springa Tjejmilen 2012 :)
Att springa är ju i dagsläget helt uteslutet för mig, men efter operationen, då jävlar!

1 kommentar:

  1. Hej Anne!
    Vad duktig du är med dina ryggövningar, även om det gör ont. Hur går det att ligga och sova, är det också jobbigt? Jag kan tänka mig att du har ett helvete, jag har bara haft ryggskott några gånger och det tyckte jag var besvärligt men det är ju löjligt jämfört med dina problem. Jag tycker så synd om dig och jag önskar verkligen att det kommer att bli bra efter operationen, så att du kan springa tjejmilen 2012!
    Vad bra att du sätter upp mål.
    Stor styrkekram från mig och allt det bästa till dig Anna!
    Raina

    SvaraRadera